Heative Garantieplan.
GARANTIEPLAN VOORWAARDEN
Een monoblock warmtepomp is onderhoudsarm om verschillende redenen, vooral vanwege het ontwerp en de geïntegreerde werking van het systeem:
1. Compact en geïntegreerd systeem; bij een monoblock warmtepomp zijn alle componenten (compressor, verdamper en condensor) in één unit verwerkt, meestal buiten geplaatst. Dit minimaliseert het aantal externe verbindingen en reduceert de kans op storingen of lekkages die onderhoud zouden vereisen.
2. Gesloten koelcircuit; Het koelcircuit van een monoblock warmtepomp is volledig gesloten en wordt in de fabriek verzegeld. Hierdoor is er geen risico op het vrijkomen van koelmiddel, wat bij split-systemen soms onderhoud vereist.
3. Weinig bewegende onderdelen; de warmtepomp heeft relatief weinig bewegende onderdelen in vergelijking met traditionele verwarmingssystemen, zoals cv-ketels. Dit vermindert slijtage en verlengt de tijd tussen onderhoudsbeurten.
4. Duurzame materialen; monoblock warmtepompen zijn vaak vervaardigd uit hoogwaardige, duurzame materialen die bestand zijn tegen weersinvloeden en slijtage. Hierdoor vergen ze minder onderhoud om corrosie of schade te voorkomen.
Het onderhoud is beperkt, maar garantie op een werkend systeem wil iedereen.
Standaard 2 jaar Installatiegarantie
Wat zit er in de standaard installatie inbegrepen?
- 2 jaar installatiegarantie op onze werkzaamheden vanaf de installatiedatum.
- Wij zorgen ervoor dat het systeem wat wij hebben aangelegd functioneert zoals het moet functioneren.
- Beschikbaar voor vragen en hulp (eventueel op afstand) rond het instellen van de warmtepomp bij inbedrijfstelling en/of afstelling bij het eerste gebruik.
Wat zit er niet in de installatie inbegrepen?
- Waterzijdig inregelen; het optimaliseren van jouw warmteafgiftesysteem (dit zijn extra handelingen (meestal 1 dag werk) en zijn beschikbaar tegen een meerprijs per radiator of vloerverdeler).
- Uitgebreid Optimalisatiegesprek na het eerste stookseizoen of 1 jaar (beschikbaar tegen meerprijs)
- Aanpassingen aan het warmteafgiftesysteem
- Wij doen ons best om problemen en inefficiënties in het bestaande systeem zo goed mogelijk te signaleren en jou daar op voorhand van op de hoogte te stellen. Het is mogelijk dat er naderhand toch iets aan het licht komt. Het kan zijn dat daar aanpassingen voor nodig zijn aan het afgiftesysteem.
Standaard 3 jaar of 5 jaar Productgarantie
Wat zit er in de standaard installatie inbegrepen? Onder productgarantie valt de garantie op het product, de warmtepomp, afgegeven door de producent/ leverancier.
Zo, dan is dat ook weer duidelijk. Dan zijn er uiteraard mogelijkheden na deze 2 jaar installatiegarantie.
1. Standaard Plan = Hulp op afstand = 0,- per jaar
- Je kunt bij ons vragen stellen over je warmtepomp, kosteloos tijdens werkdagen. We kunnen je warmtepomp op afstand bekijken of we vragen om foto’s van je huidige situatie.
- Onderhoud Self-Service = houd de warmtepomp aan de achterzijde schoon en vrij van bladeren en takken, gebruik lamellen spray om de achterzijde vrij te maken van vuil, leeg de vuilafscheider en controleer de waterdruk.
- Onderhoud op Afroep = kies je ervoor om geen Garantieplan te nemen én er is wel een storing aan je warmtepomp waarvoor we op locatie moeten langskomen, dan zitten hier kosten aan verbonden. Dit overzicht is hier te bekijken.
2. Zeker Plan = Verlengde Productgarantie met 3 jaar extra Productgarantie = 300,- (eenmalige facturatie)
- Je kunt bij ons vragen stellen over je warmtepomp, kosteloos tijdens werkdagen. We kunnen je warmtepomp op afstand bekijken of we vragen om foto’s van je huidige situatie.
- Onderhoud Self-Service = houd de warmtepomp aan de achterzijde schoon en vrij van bladeren en takken, gebruik lamellen spray om de achterzijde vrij te maken van vuil, leeg de vuilafscheider en controleer de waterdruk.
- Reparatie op Afroep = kies je voor het Zeker Plan én er is een storing in je warmtepompinstallatie waarvoor we op locatie moeten langskomen, dan zitten hier kosten aan verbonden. De kosten voor vervangende onderdelen zijn wel gedekt. Dit overzicht is hier te bekijken.
3. Extra Zeker Plan = Verlengde Installatiegarantie met 3 jaar of 5 jaar extra = 250,- per extra jaar (jaarlijkse facturatie)
- Je kunt bij ons vragen stellen over je warmtepomp, kosteloos tijdens werkdagen. We kunnen je warmtepomp op afstand bekijken of we vragen om foto’s van je huidige situatie.
- Onderhoud 1x per 3 jaar = we houden de warmtepomp aan de achterzijde schoon en vrij van bladeren en takken, gebruik lamellen spray om de achterzijde vrij te maken van vuil, leeg de vuilafscheider en controleer de waterdruk.
- Reparatie op Afroep = kies je ervoor om het Extra Zeker Plan te nemen én er is een storing aan je warmtepomp waarvoor we op locatie moeten langskomen, dan zitten hier kosten aan verbonden. De kosten voor vervangende onderdelen, arbeid en voorrijkosten zijn gedekt. Dit overzicht is hier te bekijken.
Cv-ketel Plan = Onderhoud of Reparatie op Afroep
Kies je ervoor om het onderhoud van de cv-ketel mee te nemen (door ons geplaatst), dan ontvang je iedere 3 jaar een e-mail met een mogelijkheid om het onderhoud in te plannen. Heb je een storing aan je cv-ketel? Dan geldt hetzelfde. Hier zitten dan eenmalige kosten aan verbonden. Dit overzicht is hier te bekijken. Bestaande cv-ketels brengen mogelijk hogere kosten met zich mee, omdat de onderhoudshistorie onbekend kan zijn.
ONDERHOUD SELF-SERVICE
Bij een monoblock warmtepomp zijn er specifieke onderhoudstaken die je zelf kunt uitvoeren om de prestaties te optimaliseren. LET OP: Deze handelingen dienen veilig te kunnen worden uitgevoerd (bijv. op hoogte). Neem altijd de juiste maatregelen. Onduidelijk? Overleg dan met ons.
1. Reinig de filters
Frequentie: iedere 2 jaar.
Wat te doen: als jouw monoblock warmtepomp een binnenunit heeft met filters, reinig deze regelmatig om stof en vuil te verwijderen. Afhankelijk van de toegankelijkheid kunnen deze filters gewassen worden onder lauw water en goed worden gedroogd voordat je ze terugplaatst.
2. Controleer de buitenunit
Frequentie: iedere paar maanden in de herfst en winter.
Wat te doen: zorg ervoor dat er geen bladeren, takken of ander vuil zich ophopen rondom de buitenunit. Deze ophopingen kunnen de luchtstroom blokkeren en de efficiëntie van de pomp verminderen.
3. IJs- en sneeuwvrij houden
Frequentie: regelmatig bij winters weer.
Wat te doen: controleer in de winter op ijsvorming rondom de buitenunit. Hoewel monoblock warmtepompen vaak een automatische ontdooifunctie hebben, is het goed om overtollige sneeuw en ijs handmatig te verwijderen. Gebruik hiervoor nooit scherpe voorwerpen om schade te voorkomen.
4. Controleer de waterdruk
Frequentie: ieder half jaar.
Wat te doen: bij warmtepompen die werken met een watergedragen systeem (voor verwarming of koeling), is het belangrijk om de waterdruk in het systeem te controleren. De ideale druk ligt vaak tussen 1,5 en 2 bar. Vul het systeem bij indien nodig.
5. Visuele inspectie van leidingen
Frequentie: ieder jaar.
Wat te doen: controleer of er geen zichtbare lekkages zijn in de leidingen en aansluitingen van de warmtepompinstallatie, zowel binnen als buiten. Let ook op roestvorming of vochtplekken.
STORING SELF-SERVICE
Er zijn altijd handelingen die je eerst zelf moet doen, voordat je ons de vraag gaat stellen. Controleer de volgende punten:
- Heeft de warmtepomp stroom?
- Staat de groep in de meterkast omhoog?
- Staat de werkschakelaar bij de warmtepomp op de aan stand?
- Is de warmtepomp of de controller al eens opnieuw gestart?
- Heeft het systeem voldoende druk?
- Staat de druk tussen de 1 en 2 bar - vul bij als dat niet zo is.
Soms is het zo simpel als de warmtepomp of controller te herstarten. Dit doe je door het apparaat door stroom eraf te halen (3 min. wachten) en weer erop te doen. Kom je er niet uit? Whatsapp ons op dit nummer: +31641251705.